- Okumanın önemi ve faydaları • Türkiye’de okumaya ayrılan süre • Okumanın nörobiyolojisi ve beyin gelişimi • Bilimsel veriler ışığında beyin potansiyelini keşfetmek • Okuma hızımızı düşüren sebeplerin analizi • Sindire sindire okumak varken neden hızlı okuyalım? • Okuma hızımızı artırmak nasıl mümkün olabilir? • Hızlı okuyacağım ama ya anlamam düşerse? • Tüme varım ve tümden gelim yöntemi ile okumak • Anlamak, algılamak ve muhakeme etmek arasındaki farklar
İkinci Bölüm (Mevcut Durum Analizi)
- Bir dakikada kaç kelime okuduğumuzun analizi • Okuduğumuzu anlama oranının belirlenmesi • Beynin aritmetik işlem yapabilme yeteneğinin ölçümlenmesi • Kısa süreli hafızanın bilgi deformasyonun belirlenmesi
Üçüncü Bölüm (Eğitim ve Oyun Uygulamaları)
- Beynin işlem yapma yeteneğinin geliştirilmesi • Sol beyin faaliyetlerinin geliştirilmesi • Sağ beyin faaliyetlerinin geliştirilmesi • Oyun uygulamaları • Tüme varım ve tümden gelim yöntemi ile okuma uygulamaları
Dördüncü Bölüm (Eğitim Sonuçlarının İncelenmesi)
- Okuma hızımızdaki ve anlamamızdaki artış oranının belirlenmesi • Beynin işlem yapma yeteneğinin gelişim oranının tespit edilmesi • Kısa süreli hafıza değişiminin yeniden incelenmesi
Beşinci Bölüm (Eğitimin Sürdürülebilirliği)
- Eğitim ve gelişim sürecinin desteklenmesi için antrenmanların verilmesi • Cep telefonuna indirilmesi gereken uygulamaların paylaşılması • Gelişimlerine göre katılımcılara günlük antrenman sürelerinin bildirilmesi