perm_identity Giriş Yap

create Kayıt Ol

9.GRUP OYUN VE MASAL TERAPİ EĞİTİMİ

9.GRUP OYUN VE MASAL TERAPİ EĞİTİMİ

Eğitimin Amacı

  1. ÇOCUK MERKEZLİ OYUN TERAPİSİ

OYUN TERAPİSİ

Oyun terapisinin temelinde, oyunun çocuğun kendini ifade etmesinin doğal bir yolu olduğu gerçeği yatar. Oyun terapisi uygulayıcı eğitimi çocukların uyumlu ve mutlu olarak yaşamalarını hedefleyen gelişimsel bir terapi şeklidir. Çocukların oyunu ve oyuncakları kullanarak kendilerini ifade etme gereksinimlerine odaklanan özel bir süreçtir. Henüz dil gelişimi yolunda olan çocuk anlatmakta güçlük çeker. Oyun Terapisi anlatılamayan problemleri anlamaya ve bu problemlerin çözümüne yönelik fikirler sunun bir terapi yöntemidir. Bir çok erişkin terapi türünde kişinin yaşadığı zorlukları ”konuşarak” anlatması gibi çocuklarda duygu ve yaşadıkları sorunlarını “oynayarak” anlatırlar.

Oyunun kendi halinde iyileştirici bir özelliği olmasıyla beraber bu alanda uygulama yapmak isteyen kişilerde olması gerekenler; mesleki donanım, tanısal ve klinik bilgi ve becerilerdir.

 

  • Çocuğun oyun içerisindeki iç dünyasını gözlemlemek ve bunların anlamlarını görebilmek,
  • Sorunlarla baş etme becerilerini güçlendirmek,
  • Çocuğun keşfetme özgürlüğünü geliştirmek,
  • Duygu ve düşüncelerini ifade edebilmesine yardımcı olmak,
  • Zihinsel ve fiziksel becerilerini geliştirmek,
  • Etkili sosyal beceriler geliştirebilmek,
  • Kendine ve çevresine farkındalık kazanmak,
  • Birey olabilme ile ilgili sorumluluk ve temel beceriler edinmesine yardımcı olmak

 

Programın İçeriği :

1.GÜN

  • Oyun Nedir, Tarihçesi
  • Oyun Terapisinin Fonksiyonları
  • Oyun Terapisinde Etik
  • Oyun Terapisi Kuralları
  • Oyunun Çocuk Hayatındaki Önem ve Yeri
  • Neden Oyun Terapisi
  • Hangi Çocuklar Oyun Terapisinden Yararlanır
  • Çocuk Psikopatolojisi ve Oyunun Kullanım Alanları
  • Oyun Terapisinin Terapötik Gücü
  • Her Yaşta Oyunun Nörobilimi
  • Oyun Terapistinin Özellikleri, Terapistlik Becerileri
  • Araştırmalar ve Vaka Örnekleri
  • 2.GÜN

  • Çocuk Merkezli Oyun Terapisi ve Teorik Yaklaşım
  • Çocuk Ebeveyn İlişki Terapisi – Filial Terapi
  • Diğer Oyun Terapileri ve Oyun Terapisinde Bütüncül Yaklaşım
  • Theraplay: Ailelerin İyileşmelerine Yardımcı olmak-İlişkileri Onarmak
  • Hayvan Destekli Oyun Terapisi
  • Story Play: Hikaye Anlatımına Dayalı Oyun Terapisi
  • Hedefler, Amaçlar ve Yapı
  • Çocuğun Merak Ettiği Sorular ve Yanıtları
  • Oyun Odası ve Materyaller
  • Yaş Dönemlerine Göre Oyun (0-12 Ay, 1-2 Yaş, 2-3 Yaş, 3-4 Yaş, 4-5 Yaş, 6-8 Yaş)
  • Oyun Türleri
  • Oyun Temaları
  • Oyun Terapisinin Aşamaları
  • İlk Görüşmede Aile İle Görüşülecekler, Alınacak Bilgiler
  • İlk Görüşmede Çocuk İle Görüşülecekler, Zamanlama, Oyun Odası Kuralları
  • Direktif- Non Direktif Oyun Terapisi
  • Çocukların Oynadıkları Oyunları Yorumlama
  • Araştırmalar ve Vaka Örnekleri 
  • 3.GÜN

  • Oyun Terapisindeki Sınır
  • Terapide Olumlu Benlik İfadelerinin Kullanılması
  • Genelleme Sağlama ve Relapsı Önleme
  • Terapi Süreci Yönetimi (seansa başlama-sürdürme- sonlandırma)
  • Aile Görüşmeleri
  • Gevşeme Alıştırmaları
  • Duygu Düzenlemesinde Oyun Terapisi
  • Özgüven Sorunlarında Oyun Terapisi
  • Travma Sonrası Stres Bozukluğunda Oyun Terapisi
  • Kaygı Bozukluklarında Oyun Terapisi
  • Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda Oyun Terapisi
  • Depresif Çocuklarda Oyun Terapisi
  • Mastürbasyonda Oyun Terapisi
  • Çocuk ve Yalan
  • Tuvalet Eğitimi
  • Vaka Paylaşımları
  • Role Playing ve Ödev
  •  

  1. MASAL TERAPİSİ

Masal terapisi sürecinde çocuklar, kendileri ve etraflarındaki dünya ile kurdukları ilişkiler hakkında, negatif olarak tecrübe ettikleri yoğun duygusal olayları masal okuma sırasında ifade ederler. Eğitimli bir masal terapistinin yardımı ile çocuklar oyun içinde yeniden yaratılan bu deneyimleri değiştirme fırsatı bularak sorunlarına daha sağlıklı çözümler üretirler. Böylece masal terapisi sürecinin sonunda çocuklar, başkalarıyla iletişim kurmayı, duygularını ifade etmeyi, davranışlarını düzeltmeyi, problem çözme becerilerini geliştirmeyi ve başkalarıyla ilişki kurmanın çeşitli yollarını öğrenirler.

Masal  terapi süreci, sadece yaşadıkları zor duygularıyla başa çıkmalarına ve kendi kendilerine çözümler bulmalarına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda kendi kendilerine saygı duymayı, duygularını ifade etmeyi, kendileri için sorumluluk almayı, problemlere karşı yaratıcı ve becerikli olmayı, yeni sosyal beceriler geliştirmeyi ve başkalarına karşı empati kurmayı da öğretir.

Masal Terapi Tekniği 2-12 yaş arasında kullanılır ve kendini anlatamayan ve travmatik çocuklarda yüksek etkinliktedir. Hangi masalların nerede kullanılacağı çok önemlidir. Bu eğitim bu doğru konumlandırmayı ve kullanım şeklini içermektedir. Masal terapisi, oyun terapisi tekniğiyle birlikte kullanılınca daha etkili sonuçlar elde vermektedir.

 

4.GÜN

  • Bibliyoterapi Nedir, Süreci
  • Anlatısal Oyun Terapisi
  • Masalın Terapinin Tarihçesi
  • Masal Nedir, Masalların Özellikleri
  • Türk Edebiyatında ve Dünya Edebiyatında Masal
  • Masal Kitaplarını Seçmek
  • Masal Okumaya Ne Zaman Başlanır, Amacı Nedir
  • Yaş Aralığına Göre Masal Seçimleri
  • Masal Terapisinin Amacı ve Psikososyal İşlevleri
  • Masal ve Çocuk Arasındaki Bağ Nasıldır
  • Masal Terapisi Hangi Problemlere Uygulanır
  • Masal Terapisinde Materyaller
  • Masal Terapisti Kimdir
  • Terapistin Temel Prensipleri
  • Masal Terapisinde Ödüllendirme
  • Masal Terapisi Ne Kadar Sürer

5.GÜN

  • Masal Terapisinde Teknikler
  • Masal anlatımı,
  • Masal çizimi,
  • Masal Kompozisyonu, Evreleme
  • Danışanın Öykülemesinin alınması
  • Masallar ve Eşik Kayması (Masalların Ötesine Geçerek Farklı Materyaller ile Probleme Yönelik Yeni Masal Oluşturma)
  • Kuklaların Kullanımı
  • Olumsuz Masalı Yeniden Yazma (Ör, Kırmızı Başlıklı Kız)
  • Masal Terapisinin Kullanılabileceği Temel Çocuk Psikopatolojileri
  • Deneyimsel Yöntemler ve Bilişsel Terapi teknikleri
  • Vaka Örnekleri ve Uygulamalar

 Dr. ÇİSEM UZUN

Dr. Öğr. Gör. Çisem UZUN, 1978 yılında doğmuştur. Yükseköğrenimini Psikoloji alanında İstanbul Maltepe ve İstanbul Arel Üniversitelerinde tamamlamıştır. İlaveten İstanbul Üniversitesi Çocuk Gelişimi lisansına sahiptir. Yüksek Lisans tezini “Anne Babası Boşanmış ve Boşanmamış Çocuklarda Depresyon ve Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi” üzerine yapmıştır. Üsküdar Üniversitesinde Psikoloji alanındaki Doktorasını “Duygu Regülasyonunda Transkraniyal Doğru Akım Uyarımı Etkisi” araştırmasını yaparak tamamlayan UZUN, Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesinde yarı zamanlı Öğretim Görevlisi olarak yer almaktadır. Kişiler Arası İlişkiler Psikoterapisi, Bilişsel Davranışçı Terapi, Şema Terapi, Kabul ve Kararlılık Terapisi, Pozitif Psikoloji, Psikodrama, Yaratıcı Drama eğitimlerini tamamlamıştır. Kaleme aldığı kitabı “Oynadıkça- Çocuğumun Psikoloğu Oluyorum” 2016 yılında yayınlanmıştır. ÜSEM- AİLEMER’ de Oyun ve Masal Terapisi eğitimini yapmaktadır.

Program Tarihleri

Eğitim Tarihi : 16-17-19-23-24 EYLÜL 2024

Eğitim sonunda katılımcılara "Sertifika" verilecektir.

Kayıt için gerekli evraklar:

  • Biyometrik fotoğraf
  • Kimlik Fotokopisi
  • Ücretin yatırıldığına dair dekont
  • Diploma

İletişim Bilgileri: 0216 400 22 22 (Dahili 4021 – 4011)

Eğitime Kimler Katılabilir: Psikologlar, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Mezunları, Psikoloji Yüksek Lisans Doktora Mezunları, Sosyal Hizmet Mezunları, Sınıf Öğretmenliği Mezunları, Eğitim Fakültesi Mezunları,Çocuk Gelişimi Mezunları, Okul Öncesi Öğretmenliği Mezunları, Özel Eğitim Mezunları, Ergoterapi Mezunları, Dil Konuşma Terapisi Mezunları, Çocuk Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireleri, bu alanlardaki 3 ve 4.sınıf öğrencileri, Aile Danışmanlığı sertifikası olanlar.

Kesin kayıt ödeme işlemlerini gerçekleştirdikten sonra yapılacaktır.

Banka Bilgisi : Üsküdar Üniversitesi İktisadi İşletmesi Yapı Kredi Ümraniye Şb

Hesap Numarası: 74168797

IBAN : TR390006701000000074168797