perm_identity Giriş Yap

create Kayıt Ol

Nöbetçi Felsefeci; Platon (Eflatun) Bugün Yaşasaydı…

no-image

Eğitimin Amacı

Bizler kavramlarla düşünür, olayları irdeler ve bunun sonucunda harekete geçer ve davranışlarda bulunuruz. Kişinin, düşünme ve eyleme zenginliği, zihindeki kavram zenginliğine bağlı olarak değişir. Konuları, olayları kavramlaştırmayı becerebilen kişiler, daha zengin bir bakış açısına sahip olurlar. Eskiden yaşamış ve insanın düşünsel ve üretim tarihini olumlu olarak etkilemeyi başarmış olan; düşünür, bilim adamı ve sanatçıların yaşamları ve görüşleri, günümüz dünyasına uyarlanarak katılımcılarla paylaşılacaktır. “Platon bugün yaşasaydı, Sokrates bugün yaşasaydı, L.Da Vinci bugün yaşasaydı, Mevlana bugün yaşasaydı? Vb soruların peşinden gidilerek, katılımcıların farklı görüş ve kavramlarla tanışmaları sağlanacaktır. Bu program temelde katılımcıların; olaylara, olgulara, yaşadıkları sorunlara ve kendi öz yaşantılarına farklı ve değişik kavramlar çerçevesinde bakabilecekleri bir imkân sunmaktadır. Katılımcıların, akıl yürütme, karar alma, yaratıcılık, insan yönetimi gibi becerileri gelişecek ve sorunlara farklı çözüm yolları bulma yetkinlikleri artacaktır. Dersler sınıfta yüz yüze ders şeklinde işlenecektir.

Programın İçeriği :

“BUGÜN YAŞASAYDILAR- Platon (Eflatun) Bugün Yaşasaydı!”  EĞİTİM PROGRAMI   FELSEFEYE  İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR  Giriş   Doğuda, Batıda, Uzakdoğu’da felsefeye yüklenen anlamlar Felsefe nedir, ne değildir? Eleştirel düşünme Merak etme, soru sorma, kuşku duyma İnsanın; İnsanı, doğayı ve kâinatı anlama, anlamlandırma çabası DÜŞÜNEN İNSANIN NİTELİKLERİ VE  ÖDEVLERİ İnsanın nitelikleri İ nsan ve düşünme eylemi İnsanın etik sorumlulukları İnsanın kendini anlama sorumluluğu PLATON (EFLATUN) GÜNCELLEMESİ Platon’un genel bakış açısı Platon Sokrates ilişkisi Platon’un problemleri tanımlama yöntemi Platon’un eğitim yöntemi Platon’un yönetim yöntemi Platon’un “sanal”dünya yaklaşımı.(Mağara algoritması-benzetmesi) Platon ve matriks 1 filmi Platon ve metafizik Platon ve ruh Platon ve aşk Platon ve mutluluk Platon ve sanat Platon ve müzik Platon ve matematik Platon ve moda Platon ve ruh göçü 21.yüzyılda yaşayan varlıklı bir genç üzerinden Platon hikâyesi (“Platon Bugün Yaşasaydı” kitabına gönderme) EĞİTİM SONU BEKLENEN FAYDALAR Kavram haritasının gelişmesi, kavramlarla düşünebilme, olay / olguları kavramlaştırabilme, kavram üretebilme (farklı akıl yürütme denemeleri yapabilme) Yaratıcılık-buluşçuluk, düşünsel üretim Sorunlara geniş bakabilme, büyük resmi görme Bilgi temelli davranma farkındalığın artması İletişim kurma becerisinde etkin düşünceyi kullanma Düşünürler ve düşünce tarihi hakkında bilgilenme Düşünür, sanatçı veya bilim adamlarının hayatları ve kişilikleri hakkında bilgilenme Yorumlama ve analiz yeteneğinin (Anlama ve anlamlandırma yeteneğinin) artması Eleştiri, tartışma ve dinleme becerisinin artması Soru, merak, eleştiri ve metodik şüphe (Anlamayı kolaylaştıran ve destekleyen bilimsel şüphe) yeteneğinin artması Empati yeteneğinin gelişmesi   EĞİTİM SONU DEĞERLENDİRMESİ Örnek Olaylar Üzerinden “Güncelleme” Denemeleri Eğitim Değerlendirme Anketi EĞİTİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Sınıf içi anlatım İnteraktif katılım, tartışma, soru-cevap Vaka analizi Konu ile ilgili kavramların incelenmesi Yardımcı okumalar / kitaplar/ makaleler Eleştirel bakış açısı / sorgulamayan anlamaya çalışan

Kayıt için gerekli evraklar:

  • Biyometrik fotoğraf
  • Kimlik Fotokopisi
  • Ücretin yatırıldığına dair dekont
  • Diploma

İletişim Bilgileri: 0216 400 22 22- Dahili 4011-4021 usem@uskudar.edu.tr

Eğitime Kimler Katılabilir: Farklı lise ve üniversitelerde farklı bölümlerde okuyup; felsefeyi sevdiği halde; çoğu felsefe yayınının “zor dilinden” dolayı, felsefeden uzak durmak zorunda kalan, Lise ve üniversite öğrencileri ve üniversite mezunları katılabilir. Düşünür, bilim adamı ve sanatçıları, güncel olaylar ve yaşadığımız durumlar üzerinden değerlendirme merakında olan, interaktif bir felsefe eğitimi özlemi çekenlerde katılabilir. Felsefe’nin derin bir alan olmasına rağmen, “her filozofu anlamamızı sağlayacak bir hikâye ve bir espri olmalı” düşüncesine sahip, düşünce serüvencileri de katılabilir. “Merakın, soru sormanın, eleştirmenin, kuşku duymanın ve erdemli bir hayatı aramanın, insan olmakla bir ilgisi olmalı” şeklinde düşünenler de katılabilir. Felsefenin anlaşılmaz bir alan olduğunu düşünenler; eğer farklı ve anlaşılır bir felsefe çalışması görmek isterlerse, bu eğitime katılabilirler. Farklı görüş ve kavramlarla hayatını daha da zenginleştirmek (Hayal ve ideallerini güçlendirmek) ve bakış açısını geliştirmek isteyenlerde bu eğitime katılabilir.

Kesin kayıt ödeme işlemlerini gerçekleştirdikten sonra yapılacaktır.

Banka Bilgisi : Üsküdar Üniversitesi İktisadi İşletmesi Yapı Kredi Ümraniye Şb

Hesap Numarası: 74168797

IBAN : TR390006701000000074168797